FAQ

På denne faq side kan du læse om diverse ting i forbindelse med handel hos tapetogkunst.dk. Du finder ligeledes farvekort og guides til opsætning af dine produkter som f.eks tapet eller fototapet. Husk, at du altid er velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål eller har brug for et godt råd!

OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL

Her finder du svar på de mest stillede spørgsmål hos tapetogkunst.dk. Finder du ikke svaret er du velkommen til at kontakte os på mail eller telefon i den fysiske butiks åbningstid.

Levering

Hvis din bestilling er på lager, vil varerne blive afsendt med PostNord med en leveringstid på 2-5 hverdage. Er varen ikke på lager må du forvente en leveringstid på 5 – 21 hverdage

Hvad koster fragt?

Hos tapetogkunst.dk kan du vælge om du vil have din pakke leveret med eller uden omdeling. Med omdeling bliver den leveret til din dør og prisen er 59,00 kr. Er du ikke hjemme får du en label lagt i din postkasse, med at du kan afhente pakken på det lokale posthus. Bestiller du uden omdeling skal din pakke afhentes på dit lokale afhentningsted (såsom posthus) og bliver dermed IKKE leveret til døren. Pris for uden omdeling er 39,00 kr. Hvis pakken ikke er afhentet inden 7 dage, sender Post Nord din pakke retur til tapetogkunst.dk. Dette gør at der bliver pålagt en returfragt på kr 67,00. Ønsker kunden pakken sendt igen, pålægges endnu en fragt på kr 39,00/59,00.

Til lande uden for Danmark pålægger vi yderligere fragtomkostninger. Enkelte tapeter pålægges der ekstra fragt i forbindelse med produktion i udlandet.

Hvordan sikrer I, at andre ikke kan se, hvad pakken indeholder?

Vi sender altid 100% diskret. Din pakke vil blive sendt enten indpakket i bølgepap/tapet med bobleplast ud over eller en neutral kasse – afhængig af mængde.

Som afsender står tapetogkunst

På kontoudtoget du eventuelt modtager fra din bank i forbindelse med din betaling, vil der ligeledes kun stå Tapetogkunst.dk som er vores selskabsnavn.

Hvad sker der, hvis jeg ikke er hjemme når posten kommer?

(gælder “Med omdeling“ pakker)

Hvis postbuddet ikke kan aflevere på den adresse du har angivet, afleveres der en seddel, hvor der står, at posten har forsøgt levering, og hvilket posthus eller døgnboks du så kan afhente pakken hos.

Hvis pakken ikke bliver hentet indenfor den anførte frist, sendes pakken retur til os. Du vil herefter modtage en mail fra os, hvor vi spørg hvad der skal ske med pakken.

Min ordre står som afsendt, men jeg har ikke modtaget den. Hvad gør jeg?

Din pakke befinder sig højst sandsynligt på dit lokale posthus eller i en pakkeboks. Postbuddet glemmer enkelte gange at lægge en pakkeseddel i din postkasse, eller sedlen kan være bortkommet med reklamer eller lign. Du kan få din pakke udleveret på posthuset mod forevisning af gyldigt legitimation. Efter ca. 14 dage sendes pakken retur til os.

Du kan også sende os en mail på info@tapetogkunst.dk og efterspørge dit forsendelsesnummer.

Leverer I til udlandet?

Ja, vi leverer til hele verden. Dog gælder der andre priser på fragt til udlandet.

Bestilling

Er det muligt at tilføje en ekstra vare til en ordre, som jeg lige har afgivet?

Nej, det kan du desværre ikke. Vi har ikke mulighed for at trække flere penge på dit kort, end du har givet os lov til, da du godkendte din bestilling. Hvis du kontakter os hurtigt efter, du har givet din bestilling, kan vi evt. nå at annullere din ordre, hvorefter du kan lave en ny ordre med den ekstra vare.

Jeg har ikke modtaget en ordrebekræftelse. Hvorfor?

Vi sender automatisk en ordrebekræftelse til den oplyste mail, når du har afgivet en bestilling. Har du mod forventning ikke modtaget en ordrebekræftelse, kan den være gået i dit spam-filter, eller du kan have lavet en tastefejl, da du indtastede email-adressen. For at få tilsendt ordrebekræftelsen på ny skal du kontakte kundeservice på info@tapetogkunst.dk.

Hvordan bestiller jeg mine varer?

For at foretage et køb hos www.tapetogkunst.dk skal du igennem 5 trin:

1. Find den eller de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven, går herefter til kassen.

2. Indtast dine personlige oplysninger.

3. Vælg forsendelses-/betalingsmåde.

4. Godkend vores forretningsbetingelser.

5. Tjek at alle oplysninger er korrekte på opsamlingssiden og godkend beløbet.

Gem din faktura
Med varerne vil du modtage en faktura for dit køb hos os. Denne faktura skal du gemme, som du gemmer kvitteringer fra den fysiske verdens butikker, idet denne faktura dokumenterer, at du har købt varerne hos os.

Betaling og sikkerhed

Hvilke betalingsformer kan man anvende hos tapetogkunst.dk

Hos tapetogkunst.dk kan du betale med følgende kort:

Dankort, Visa, American express, Mastercard, Meastrocard og JCB.

Vi tager ikke kortgebyrer.
Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse den 20. i hver måned. Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-.

Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.

ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr.

Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.

Læs mere her: www.viabill.com/kredit

Er det sikkert at betale med Dankort eller kreditkort hos tapetogkunst.dk

Når du betaler med Dankort eller kreditkort, kan du være sikker på, at ingen kommer i besiddelse af dit kortnummer m.v. Vi har et SSL (Secure Socket Layer) certifikat gennem Dandomain Pay A/S, hvilket sikrer, at data krypteres i kommunikationen mellem kortindehaver, tapetogkunst.dk og andre parter i handlen. Det betyder at uvedkommende ikke kan opsnappe dit kortnummer under transaktionen.

Du har altid mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1200 kr., når dit Dankort misbruges ved brug af pinkoden.

Hvornår bliver pengene trukket på min konto?

Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra os. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet. På dit kontoudtog vil der fremgå vores firmanavn – “tapetogkunst”.

Hvor finder jeg kontrolnummeret på mit betalingskort

Kontrolnummeret finder du på bagsiden af dit kort. Det består af 3 cifre længst til højre. Kontrolnummeret står ofte i underskriftsfeltet.

Den bliver ved med at melde “fejl“, når jeg vil gennemføre betalingen. Hvorfor?

Som oftest kommer denne fejlmeddelelse op, fordi du ikke har hakket af i den korrekte korttype. Hvis du bliver ved med at have problemer, kan du altid få hjælp hos vores kundeservice på info@tapetogkunst.dk. Eller ringe til os på 57 67 11 48

Reklamationer og returnering af varer

Hvad gør jeg, hvis jeg fortryder mit køb?

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.

Drejer det sig om en aftale om regelmæssig levering af varer over en bestemt periode, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager den første vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@tapetogkunst.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Køb eventuelt en returlabel her:

https://retur.pakkelabels.dk/tapetogkunst

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for stuk

Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste 150,-

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:

Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:

Farvebuen

Møllegade 2

4100 Ringsted

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Husk at gemme din postkvittering som dokumentation for, at du har afsendt pakken. Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:

Farvebuen

Møllegade 2

4100 Ringsted

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på info@tapetogkunst.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 28.03.2018

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:

Tapetogkunst.dk
Møllegade 2
4100 Ringsted
E-mail: info@tapetogkunst.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

__________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Nyhedsbreve

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag gode tilbud ca. 1-2 gange om måneden. Din e.mail adresse forbliver hos os.

Jeg vil gerne afmelde mig nyhedsbrevet. Hvordan gør jeg?

I bunden af hvert nyhedsbrev finder du instruktioner til, hvordan du afmelder dig. Du kan også gå ind på tapetogkunst.dk, trykke på “Nyhedsbrev” i bunden af siden og afmelde dig her.

Jeg vil gerne tilmelde mig nyhedsbrevet. Hvordan gør jeg?

Fra forsiden kan du i øverst på siden tilmelde dig nyhedsbrevet ved at indtaste dit navn og din email-adresse og klikke “Tilmeld”. Du skal huske at godkende tilmeldingen af vores nyhedsbrev, via det link som sendes til dig pr. mail.

For hurtigt at kunne behandle din bestilling skal du anføre navn, adresse og gerne et telefonnummer i tilfælde af, der alligevel skulle opstå spørgsmål. Faktura sendes sammen med varerne.

Alle priser på www.tapetogkunst.dk angives inklusive dansk moms og alle afgifter, told mv.

Vi gør opmærksom på, at du ved genbestilling af allerede leveret tapet skal oplyse batch nummeret på de ruller, du har modtaget. Vi kan ikke garantere, at vi kan levere samme batch nummer, og der kan derfor være mindre forskelle i nuancerne fra den ene bestilling til den anden.

Generelle oplysninger

Farvebuen Annette Jensen
CVR-nr.: 14411909

Stenholmsvej 4, Tyvelse

4171 Glumsø

OBS! Eventuelle henvendelser skal ske til:

Møllegade 2

4100 Ringsted

E-mail: info@tapetogkunst.dk

Tlf: 25 78 11 48

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Farvebuen Annette Jensen og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.

Den dataansvarlige på tapetogkunst.dk er Farvebuen Annette Jensen.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@tapetogkunst.dk

Vejledninger

Folie

Selvklæbende folie kan være en udfordring. Men med det rette værktøj og fremgangsmåde kan det været let som en leg. Vi har lavet et blogindlæg om selvklæbende folie hvor du kan læse om råde råd og meget. Her finder du også videoer der kan gøre det til en leg at sætte folie op.

Se her hvordan du arbejder med selvklæbende folie.

FOTOTAPET

Opsætningsvejledning af fototapet.

Opsætningsvejledning:

Væggen skal være tør og jævn. Rul banerne ud og lad dem ligge og rette sig ud. Marker med blyant på væggen hvor de skal sidde, anvend evt. et loddebræt.

For fototapet på papir:

Klistervalget er vigtigt! Anvend den vedlagte klister, MONOLIT kan evt. anbefales, en PVA-forstærket methylcelluloseklister i pulverform som udrøres i vand. Anvend ALDRIG stivelsesklister eller færdigoprørt klister. Når klisteren er påført banen, monteres den uden for meget ventetid for at undgå at fotostaten går i stykker, men dog så meget ventetid, at den ikke ”bobler eller krøller”. Dette er individuelt og afhængigt af underlag samt luftfugtighed. Fold aldrig banerne når der er påført klister.

Banerne skal overlappe en lille smule. Brug tapetbørste for at glatte ud og fjerne eventuelle luftbobler.

OBS: Vær opmærksom på, at en bane med klister på, er væsentlig større end en tør bane.

For fototapet på Non Woven:  

Anvend den vedlagte klister, UNIQAT kan evt. anbefales, en PVA-forstærket methylcelluloseklister i pulverform som udrøres i vand. Anvend ALDRIG stivelsesklister eller færdigoprørt klister. Klisteren påføres væggen med en rulle, og fotostaten sættes op kant til kant i tør tilstand – dvs. ingen overlapning. Glat ud med tapetbørste.

Dørfotostat: Ved laminerede døre anvendes vævklæber/vådrumsklæber.

Her kan du se en video der viser hvordan du opsætter din fototapet bedst muligt. Den ene er en vejledning hvor klister påføres bannerne og den er er vejledning i non woven fototapet.

Kunst

Her kan du downloade farvekort på vores kunstartikler. De lige til at downloade og gemme så du altid har dem ved hånden.

TAPET

Når du køber en tapet er det meget vigtigt at du læser med medfølgende label. Bemærk især symbolforklaringerne! Gem denne label i tilfælde at du vil bestille flere af samme rulle da vi skal bruge batch nummeret så du får tapeten i samme tryk.

Herunder finder diverse guides til din tapet.

Mange tapeter har en mønsterrapport og det har stor betydning for hvor mange ruller tapet du skal bruge. Herunder finder du guide til at regne ud hvor mange ruller tapet du skal bruge samt en hjælp til at læse de symboler der sidder på rullen du har købt.

Tapetudregning

Symbolforklaringers.

Wall panel

Læs mere

Wallstickers

Her kan ses lidt om hvordan du bedst sætter en wallsticker op på din væg. Som udgangspunkt skal overfladen være så plan som muligt. Opsætning af Wallstickers.