FAQ

På denne faq side kan du læse om diverse ting i forbindelse med handel hos tapetogkunst.dk. Du finder ligeledes farvekort og guides til opsætning af dine produkter som f.eks tapet eller fototapet. Husk, at du altid er velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål eller har brug for et godt råd!

Vejledninger

Når du køber en tapet er det meget vigtigt at du læser med medfølgende label. Bemærk især symbolforklaringerne! Gem denne label i tilfælde at du vil bestille flere af samme rulle da vi skal bruge batch nummeret så du får tapeten i samme tryk.

Herunder finder diverse guides til din tapet.

Mange tapeter har en mønsterrapport og det har stor betydning for hvor mange ruller tapet du skal bruge. Herunder finder du guide til at regne ud hvor mange ruller tapet du skal bruge samt en hjælp til at læse de symboler der sidder på rullen du har købt.

Selvklæbende folie kan være en udfordring. Men med det rette værktøj og fremgangsmåde kan det været let som en leg. Vi har lavet et blogindlæg om selvklæbende folie hvor du kan læse om råde råd og meget. Her finder du også videoer der kan gøre det til en leg at sætte folie op.

Se her hvordan du arbejder med selvklæbende folie.

Opsætningsvejledning af fototapet.

Opsætningsvejledning:

Væggen skal være tør og jævn. Rul banerne ud og lad dem ligge og rette sig ud. Marker med blyant på væggen hvor de skal sidde, anvend evt. et loddebræt.

For fototapet på papir:

Klistervalget er vigtigt! Anvend den vedlagte klister, MONOLIT kan evt. anbefales, en PVA-forstærket methylcelluloseklister i pulverform som udrøres i vand. Anvend ALDRIG stivelsesklister eller færdigoprørt klister. Når klisteren er påført banen, monteres den uden for meget ventetid for at undgå at fotostaten går i stykker, men dog så meget ventetid, at den ikke ”bobler eller krøller”. Dette er individuelt og afhængigt af underlag samt luftfugtighed. Fold aldrig banerne når der er påført klister.

Banerne skal overlappe en lille smule. Brug tapetbørste for at glatte ud og fjerne eventuelle luftbobler.

OBS: Vær opmærksom på, at en bane med klister på, er væsentlig større end en tør bane.

For fototapet på Non Woven:  

Anvend den vedlagte klister, UNIQAT kan evt. anbefales, en PVA-forstærket methylcelluloseklister i pulverform som udrøres i vand. Anvend ALDRIG stivelsesklister eller færdigoprørt klister. Klisteren påføres væggen med en rulle, og fotostaten sættes op kant til kant i tør tilstand – dvs. ingen overlapning. Glat ud med tapetbørste.

Dørfotostat: Ved laminerede døre anvendes vævklæber/vådrumsklæber.

Her kan du se en video der viser hvordan du opsætter din fototapet bedst muligt. Den ene er en vejledning hvor klister påføres bannerne og den er er vejledning i non woven fototapet.

Vejledning non woven fototapet

Vejledning tapetklister på banerne

Her kan ses lidt om hvordan du bedst sætter en wallsticker op på din væg. Som udgangspunkt skal overfladen være så plan som muligt. Opsætning af Wallstickers.

Her kan du downloade farvekort på vores kunstartikler. De lige til at downloade og gemme så du altid har dem ved hånden.

OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL

Her finder du svar på de mest stillede spørgsmål hos tapetogkunst.dk. Finder du ikke svaret er du velkommen til at kontakte os på mail eller telefon i den fysiske butiks åbningstid.

Levering

Vi benytter Post Danmark til levering af din pakke. Du kan enten vælge “MED OMDELING” som betyder, at du får pakken leveret til den oplyste adresse eller du kan vælge “UDEN OMDELING” som betyder, at du vælger den pakkeboks eller postbutik som er dig nærmest – her kan du hente pakken, når det passer dig – når du alligevel skal handle, til træning eller lufte hunden.

Er dine varer på lager, sendes de af sted samme dag, såfremt din bestilling er lagt inden kl. 16 på hverdage.

Du kan se leveringstiden under de enkelte varer.

Hvordan sikrer I, at andre ikke kan se, hvad pakken indeholder?

Vi sender altid 100% diskret. Din pakke vil blive sendt enten indpakket i bølgepap/tapet med bobleplast ud over eller en neutral kasse – afhængig af mængde.

Som afsender står tapetogkunst

På kontoudtoget du eventuelt modtager fra din bank i forbindelse med din betaling, vil der ligeledes kun stå Tapetogkunst.dk som er vores selskabsnavn.

Hvad koster fragten?

Prisen på fragten er fast:

Med omdeling 59 kr. i Danmark – uanset mængde.

Uden omdeling 39 kr. i Danmark – uanset mængde.

 

Hvad sker der, hvis jeg ikke er hjemme når posten kommer?

(gælder “Med omdeling“ pakker)

Hvis postbuddet ikke kan aflevere på den adresse du har angivet, afleveres der en seddel, hvor der står, at posten har forsøgt levering, og hvilket posthus eller døgnboks du så kan afhente pakken hos.

Hvis pakken ikke bliver hentet indenfor den anførte frist, sendes pakken retur til os. Du vil herefter modtage en mail fra os, hvor vi spørg hvad der skal ske med pakken.

Min ordre står som afsendt, men jeg har ikke modtaget den. Hvad gør jeg?

Din pakke befinder sig højst sandsynligt på dit lokale posthus eller i en pakkeboks. Postbuddet glemmer enkelte gange at lægge en pakkeseddel i din postkasse, eller sedlen kan være bortkommet med reklamer eller lign. Du kan få din pakke udleveret på posthuset mod forevisning af gyldigt legitimation. Efter ca. 14 dage sendes pakken retur til os.

Du kan også sende os en mail på info@tapetogkunst.dk og efterspørge dit forsendelsesnummer.

Leverer I til udlandet?

Ja, vi leverer til hele verden. Dog gælder der andre priser på fragt til udlandet.

Bestilling

Er det muligt at tilføje en ekstra vare til en ordre, som jeg lige har afgivet?

Nej, det kan du desværre ikke. Vi har ikke mulighed for at trække flere penge på dit kort, end du har givet os lov til, da du godkendte din bestilling. Hvis du kontakter os hurtigt efter, du har givet din bestilling, kan vi evt. nå at annullere din ordre, hvorefter du kan lave en ny ordre med den ekstra vare.

Jeg har ikke modtaget en ordrebekræftelse. Hvorfor?

Vi sender automatisk en ordrebekræftelse til den oplyste mail, når du har afgivet en bestilling. Har du mod forventning ikke modtaget en ordrebekræftelse, kan den være gået i dit spam-filter, eller du kan have lavet en tastefejl, da du indtastede email-adressen. For at få tilsendt ordrebekræftelsen på ny skal du kontakte kundeservice på info@tapetogkunst.dk.

Hvordan bestiller jeg mine varer?

For at foretage et køb hos www.tapetogkunst.dk skal du igennem 5 trin:

1. Find den eller de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven, går herefter til kassen.

2. Indtast dine personlige oplysninger.

3. Vælg forsendelses-/betalingsmåde.

4. Godkend vores forretningsbetingelser.

5. Tjek at alle oplysninger er korrekte på opsamlingssiden og godkend beløbet.

Betaling og sikkerhed

Hvilke betalingsformer kan man anvende hos tapetogkunst.dk

I vores butik kan du betale med Dankort, VISA, VISA electron, Maestro, Danske Mastercards og Udenlandske Mastercards.

Er det sikkert at betale med Dankort eller kreditkort hos tapetogkunst.dk

Når du betaler med Dankort eller kreditkort, kan du være sikker på, at ingen kommer i besiddelse af dit kortnummer m.v. Vi har et SSL (Secure Socket Layer) certifikat gennem Dandomain Pay A/S, hvilket sikrer, at data krypteres i kommunikationen mellem kortindehaver, tapetogkunst.dk og andre parter i handlen. Det betyder at uvedkommende ikke kan opsnappe dit kortnummer under transaktionen.

Du har altid mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1200 kr., når dit Dankort misbruges ved brug af pinkoden.

Hvornår bliver pengene trukket på min konto?

Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra os. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet. På dit kontoudtog vil der fremgå vores firmanavn – “tapetogkunst”.

Hvor finder jeg kontrolnummeret på mit betalingskort

Kontrolnummeret finder du på bagsiden af dit kort. Det består af 3 cifre længst til højre. Kontrolnummeret står ofte i underskriftsfeltet.

Den bliver ved med at melde “fejl“, når jeg vil gennemføre betalingen. Hvorfor?

Som oftest kommer denne fejlmeddelelse op, fordi du ikke har hakket af i den korrekte korttype. Hvis du bliver ved med at have problemer, kan du altid få hjælp hos vores kundeservice på info@tapetogkunst.dk. Eller ringe til os på 57 67 11 48

Reklamationer og returnering af varer

Hvad gør jeg, hvis jeg fortryder mit køb?

Fortryder du dit køb, kan du, indenfor 30 dage efter modtagelsen, returnere varen til os. Ved returnering af en vare skal den være ubrugt og i original emballage. Vi beder dig om at vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen,

Vi refunderer ikke fragtudgifter i forbindelse med returnering.

Jeg har modtaget en forkert vare. Hvad gør jeg?

Såfremt vi skulle være kommet til at sende en forkert vare, beder vi dig om at kontakte os pr. mail. eller ringe til os. Vi vil så fremsende den rigtige vare med det samme. Såfremt vi ønsker den forkerte vare retur, vil vi fremsende en frankeret returkuvert sammen med den rigtige vare. 

Min vare er defekt. Hvad gør jeg?

Har du været så uheldig at modtage en vare med fejl eller som er defekt, skal du kontakte vores kundeservice på info@tapetogkunst.dk eller ringe på 57 67 11 48 og beskrive fejlen samt oplyse ordrenummer. Så vil kundeservice vurdere, om varen skal retur til os, eller om du blot kan fremsende et billede pr. mail af fejlen og få tilsendt en ny vare u.b.

Jeg har sendt min vare til ombytning. Hvornår modtager jeg den nye vare?

Du modtager din ombytning inden for max 7 dage (såfremt den ønskede vare er på lager).

Du modtager en mail fra os, når din ombytning er sendt afsted til dig

Jeg har sendt min vare retur. Hvornår modtager jeg mine penge retur?

Vi behandler retur og ombytning 2 gange om ugen og der vil derfor typisk går 2-5 dage, før dine penge sætte retur på dit kort.

Du modtager en mail fra os, når beløbet er tilbageført til dit kort.

Nyhedsbreve

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag gode tilbud maks. 1 gang om måneden. Din e.mail adresse forbliver hos os.

Jeg vil gerne afmelde mig nyhedsbrevet. Hvordan gør jeg?

I bunden af hvert nyhedsbrev finder du instruktioner til, hvordan du afmelder dig. Du kan også gå ind på tapetogkunst.dk, trykke på “Nyhedsbrev” i bunden af siden og afmelde dig her.

Jeg vil gerne tilmelde mig nyhedsbrevet. Hvordan gør jeg?

Fra forsiden kan du i øverst på siden tilmelde dig nyhedsbrevet ved at indtaste dit navn og din email-adresse og klikke “Tilmeld”. Du skal huske at godkende tilmeldingen af vores nyhedsbrev, via det link som sendes til dig pr. mail.